Summa sidvisningar

21 juli 2011

Tänk om jag kunde nå Keupan sent ikväll?

Det måste vara länge sedan sommaren var så här fin. Knappt några mygg. Varmt i luften. Men min vänstra fots häl vill inte vara trampdyna och stötdämpare längre. Fem Compeed-plåster och gräs i kängan. Snart gått 20 km idag. Allt, allt väl utom denna häl! Och hur hade dåtidens vandrare det? När vilade de? Vilka kängor hade de? På den här sträckan idag har fyra tåg passerat. Inte sett alla, men gläds varje gång jag ser att de transporterar gods. Och vindsnurrorna har viftat lojt med sina blad. Undrar om det där verkligen kan ge nåt?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag måste fråga... har du några band i Keupan eller var det bara en plats på vägen? Min far har sitt föräldrarhem där och jag känner till få andra som ens vet om platsen. Undantaget då hon som bor i huset brevid.
    Du kan väl höra av dig.
    walariel@gmail.com

    SvaraRadera