Summa sidvisningar

12 juli 2010

Nasaleden - Myckle

Snubblande nära! Men nej, igårkväll kl. 23.15 gav jag upp. Mina fötter sa stopp. Det är egentligen inte så svårt att gå, men asfaltskanter i femton kilometer efter närmare två mil i skogsterräng (ungefär, har ej exakt längd mellan Hötjörn och Forsbacka nu) - nej, det får bli nog. Så sista trevliga sträckan in mot Skellefteå får bli denna förmiddag. Varmt och sol! Vill ju gärna se infarten till Skellefteå. Vandringen avslutas i 'Bonnstan', nära landsförsamlingens kyrka.
Nog känns Nasafjäll avlägset här vid kusten. I Forsbacka fick jag äntligen se Skellefteåälven som följt mig likt en skugga större delen av vandringen. Ville bada, men tji nej, vassa stenar och block i en brant hindrade detta. Här fanns en fin rastplats och bra information om Nasaleden - men ingen trappa ned till älven. Å andra sidan förstår jag kanske vitsen; vattnet var litet strömmande.
Nu ska jag plåstra om fötterna och ge mig av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar